Magyar | Deutsch | English
Kezdőlap ||| Céljaink || Abaúj és Hegyalja | A bükki körvasút | Kis vasutak nagy folyók mentén || Kapcsolatok
Home

Tour de Hongrie

Vonattal a végeken (míg lehet...)

A menetrend (2007)

Hadd lám a nyereményeket...

Vasúti Tour de Hongrie - kedvet kaptál hozzá? Az túrázók hírét örömmel venném!

Internetes játék (2007): a legügyesebb, -szerencsésebb játékosok döntése alapján a főnyeremény a Hungary Card! Mindhárom dobogós a 2008-as kártya mellett döntött: Farkas Márton, Huszár Zsuzsanna és Molnár Ildikó. A többi szerencsés játékos, aki már válogatott: Bárány Judit (napóra), Koncz András (CD), Matécsa Marietta (útikönyv), Szigeti Beáta (aszúbor), Nyusti Szilvia (póló), Abrudán Katalin (póló), Szemere Ádám (Indóház), Szőllősi Szabolcs (poszter), Takács Péter (póló), Berencsi Balázs (Edelény és térsége), Simon Valéria (Alto-Alpin termék), Kiss Imre (Indóház). Általam (N. István) felkínált kétszemélyes utazás: mivel a dobogósok mást választottak, közben a májusi utazás átalakult, úgy döntöttem, a nyeremény értékét felkínálom kedvezményként az összes nyertes közt, aki a végleges ajánlat ismeretében kedvezményesen részt kíván venni a bad ischl-i útban.
Az úti beszámolót (2007. december) sosem fejeztem be.... de ebben a szellemben telt el az akció!

Aki vonattal utazik, tudja, milyen. Mások esetleg azért bosszankodnak, mert a vasúti átkelő előtt várakozniuk kell egy majdnem üresen közlekedő motorvonat miatt...

Pedig korántsem szükségszerű, hogy így kell lennie! Lapozz bele a VÁROS, VIDÉK, VASÚT kiadványba és képzeld el: hogyan festene Magyarországon a korszerű vasúti közlekedés?! (Való igaz, a két ország helyzete nem feltétlenül összehasonlítható, de arra is látunk példákat, hogy napi 300-500 fős utaslétszám mellett fenntartható módon üzemel a "helyiérdekű vasút". Ezt a mutatványt kellene itthon a mellékvonali hálózaton honosítani. Mégpedig a hazai feltételek mellett, kezdetben ellenére.)

Egy időre a kormányzat elállt az elöregedett vonalak "szüneteltésétől" (felújítás és körültekintő üzemeltetés helyett). Lehet, hogy csak népszerűtlen döntéseket elodáznak a következő választás utáni időkre? Ami ennél is nagyobb kérdés: 2010-ig Magyarországon bárki élni tud-e azzal az eséllyel, hogy a jelenlegi agónia helyett legalább elmozduljunk egy hatékonyabb közlekedési rendszer bevezetése irányába, hogy precedenst teremtsünk a korszerűbb regionlális vasúti közlekedésre? Tény, hogy a legtöbb "szünetelő" vagy veszélyeztetett vonal mentén naponta több ezren közlekednek. Az emberek egy része autó helyett a vonatot választaná, ha látszódna, hogy javul a színvonal és belátható időn belül teljesen elfogadható lesz... Mi akadálya, hogy rendszerben gondolkodjunk és a vasút adta előnyökkel a helyiérdekű közlekedésben is éljünk, ötvözve azt a buszközlekedés rugalmasságával? "Mindössze" alábbiakra lenne szükség:

Itt a kihívás! Megoldható, akarattal és kitartással.
Az utasok, a jövő nemzedékek meg fogják hálálni (klíma, energiaválság, nemzetgazdaság...).

A Tour de Hongrie naplója || kiírása


Powered by WebRing.