A hét idézete...
(A dőltbetűs részek a honlapgazda kommentárjai)
- „A következő európai uniós fejlesztési ciklus nyertese a közlekedés területén a vasút lesz, amire a fejlesztési források mintegy háromnegyedét lehet majd fordítani” - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikai államtitkára. | A gond azzal kezdődik, hogy bizony az EU elsőbbsége a vasút, de a kormány esetében kevésbé biztosak vagyunk - még mindig az autópályákat erőltetnék "mindenhol a határig" jeligével. Mind a kettő nem fog menni, a jelenlegi politikusok ha valamihez, akkor inkább a közúthoz értenek. (Tasó állítólag azt mondta, hagyják békén a vasúttal - közvetlenül még nem tudtunk vele beszélni. Kértünk időpontot az új államtitkár urakkal, választ is kaptunk augusztus elején: "Hamarosan egyeztetünk időpontot, hívjon csütörtökön XY számon" - azóta is majd' minden csütörtökön beszélek az államtitkári hölgyekkel... időpont nincs.) Az sajnos nyilvánvaló, hogy kizárólag nagyprojektekben gondolkoznak, a térségi vasutakkal továbbra sem foglalkoznak és "előváros" csak Budapesten létezik. Ezen kell sürgősen változtatni, az idő ellenünk dolgozik.
- A hét idézete: „A mozdony számomra máig a barátság jelképe” - Csang Kao-Li kínai kormányfőhelyettes Prágában a kínai beruházási fórum megnyitásán, emlékeztetve arra az időre, amikor egy gépgyárban dolgozott. | „Kína szívesen bekapcsolódna Kelet-Közép-Európában a közutak, a vasutak és kikötők építésébe”,
- „A fejlesztések eredményeként versenyképes vasút jön létre, ahol a vonatok megfelelő színvonalon szolgálják az alapvető utazási igényeket - hangsúlyozta a nemzeti fejlesztési miniszter az első új Stadler Flirt motorvonat átadási ünnepségén.” | Valami valamiért. Vidéken sokkal kisebb beruházásokra van szükség, mint Budapest környékén. A pénznél még fontosabb, meghozni a hatékonyabb üzemet lehetővé tevő döntéseket, döntési szinteket. Még nem... pontosabban, már nem versenyképes nagyon sok helyütt a vasút, de hasonló odafigyeléssel vidéken ugyanolyan eredményeket lehet elérni. Azt is tudjuk, hogyan. Mikor adják át vidéken is a felújított pályákat, új járműveket?
- „A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a továbbiakban is keresi és szívesen alkalmazza a vasút térnyerését szolgáló szabályozási eszközöket.” – Völner Pál közlekedésért felelős államtitkár bejelenti a "rezsicsökkentett vonatokat" (30 alacsony színvonalú vonalon 25% kedvezmény) | Szerintünk felesleges a „szabályozás”, hanem fokozatosan gondoskodni kell az életszerű szolgáltatásról és vissza fognak szokni az elhanyagolás, leépítés által elriasztott utasok. Ez mindenek előtt rendszeres közlekedést jelent a vonat- és buszjáratok egymásra hangolása mellett. (Középtávon óránkénti járatkövetés országszerte; csak a leggyengébb viszonylatokon igényvezérelt szolgáltatás: abban az órában jön a kisbusz, amikor igénylik.)