Folytatjuk!
Aktualitások
A 2012. évi '1. sz. módosításssal' minden idők legdurvább vonatritkítását léptettek életbe - ahelyett, hogy az országos integrált ütemes menetrend építése folyna és azokon a területeken intézkednének megtakarításokról, ahol valóban spórolni lehet és kell. Elsőre nekünk, utasoknak és vasutasoknak két lehetőség marad: vagy kussolunk, vagy tiltakozunk. Nemzeti Múzeumvasutat akarnak? Mi viszont közlekedni, illetve szolgáltatni szeretnénk! Nem is hagyjuk annyiban. Tegyük szóvá, szavazzunk facebookon, keressük országgyűlési képviselőnket, a médiát, befolyásos embereket, szervezeteket... | Állásfoglalás szemben a járatritkítással, szakmai alapvetéssel | Két lépés az életszerű menetrend felé | További részletek, blogbejegyzések | Facebook kampány oldal
A hét idézete: „A következő európai uniós fejlesztési ciklus nyertese a közlekedés területén a vasút lesz, amire a fejlesztési források mintegy háromnegyedét lehet majd fordítani” - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikai államtitkára. | A gond azzal kezdődik, hogy bizony az EU elsőbbsége a vasút, de a kormány esetében kevésbé biztosak vagyunk - még mindig az autópályákat erőltetnék "mindenhol a határig" jeligével. Mind a kettő nem fog menni, a jelenlegi politikusok ha valamihez, akkor inkább a közúthoz értenek. (Tasó állítólag azt mondta, hagyják békén a vasúttal - közvetlenül még nem tudtunk vele beszélni. Kértünk időpontot az új államtitkár urakkal, választ is kaptunk augusztus elején: "Hamarosan egyeztetünk időpontot, hívjon csütörtökön XY számon" - azóta is majd' minden csütörtökön beszélek az államtitkári hölgyekkel... időpont nincs.) Az sajnos nyilvánvaló, hogy kizárólag nagyprojektekben gondolkoznak, a térségi vasutakkal továbbra sem foglalkoznak és "előváros" csak Budapesten létezik. Ezen kell sürgősen változtatni, az idő ellenünk dolgozik. | Még több idézet
Végre! Az Országgyűlés elfogadta a személyszállítási törvényt. Számos tekintetben előrelépést jelent a törvény korszerűsítése, szakszerűsítése, a meghatározások pótlása, pontosítása. Kérdőjelek maradnak fenn, a közszolgálati alapellátás körül. Napi 3 járat "az államháztartás teherbíró-képességének keretein és az infrastrukturális adottságon belül"? Országos integrált ütemes menetrend? Közlekedési szövetségek? Továbbá, mi lesz azon vasútvonalak sorsa, melyek a nemzeti vagyon lajstromba vételekor szándékosan kimaradtak?
Régióvillamos közlekedhet Szepsi és Kassa között – konkrétizálódik egy évtizedes tramtrain-terv
DERKE előadás sorozata: Utazás határok nélkül II | Együtt a Regióval (Figyelemre méltók a linkelt mellékletek is!)
Magánvasúti újranyitás – különleges figyelmet érdemel a Regio Trans ténykedése, szereplése, összevetve a korábbi hírekkel: Románia a tömeges szüneteltetés következő helyszíne...? – Folytatódó privatizáció vagy vonalbezárás | Szlovákia, Vajdaság, Kárpátalja továbbra veszélyben... Kedves Olvasó! Közös Medencében élünk, egy hajóban evezünk. Nagyobb hazánkban, a nagytérségben meg kell fordítani a rendkívül negatív, romboló, síralmas trendet. Összeállítottam egy anyaggyűjteményt. Kinek vannak ismerősei Erdélyben, Felvidéken, Délvidéken ...? Terjesszük a linkeket; egyes anyagokat le kellene fordítani vagy adaptálni, közösen tovább fejleszteni.
Csak álmodunk a vonatokról... | Mikor indul újra a Győr–Pozsony vasúti összeköttetés?
Legnagyobb kihívásunk: alsó-ausztriai és magyarországi perspektíva
A „nagy integráció” és a térség: legfontosabb intézkedések, sikertényezők | Csata vagy haladás?
Jelentős forrásátcsoportosítás – a VEKE álláspontja. A kapcsolatos "Stratégiai Környezeti Vizsgálathoz" Dorner Lajos VEKE és Vargha Márton Levegő hozzászólást füzött, ami messzemenően egyezik meglátásainkkal.
Aláírták az ötéves pályaműködtetési szerződést! Ennek értelmében a MÁV Zrt., mint infrastruktúra-fenntartó közszolgáltatásként vállalja a pálya karbantartását. Először az államvasutak történelmében kiszámítható állami vállalások alapján dolgozhatnak a pályavasutasok. | A GYSEV is szerződött
Új energiapolitikát szorgalmaznak a civilszervezetek: az energiafelhasználás csökkentésének legnagyobb hazai potenciálja az épületenergetikában és a közlekedésben van...
„Száz vasutat, ezeret!” – megszüntetni… Kéri István (NPORT) Nógrad esetéről a vasúttal, a szlovákiai szüneteltetések apopróján.
Még mindig szünetel a miskolci Resti! Meddig marad zárva a törzsvendégek körében méltán népszerű intézmény? Az lehetett a helyzet, hogy a vasút a hasznosítási jogot átrúházta és a közbenső cég nagy árréssel kiadta a helyiségeket az üzemeltetőnek, akinek így nem igazán éri meg... Most, hogy visszakerült a MÁV-hoz a restis társaság....?Mentsük meg utazási kultúránkat! Vegyük igénybe az étkezőkocsikat és a vasút körüli igényes szolgáltatókat. (Miskolc Tiszai pályaudvaron és környékén már sehol sem kapható melegétel. Ezt akarták?)
Majdán János tanulmánykötete: Modernizáció – Vasút – Társadalom. Tanulmányok a vasútépítések hatásáról a XIX–XX. században. (Jéger Gábor recenziója)
Szeged–Temesvár vasút: nyílik a sorompó? | Időutazás a Bánságban | Gyorsvasút Szeged–Temesvár?
Transzverzális vasút: a Temesvár–Szeged–Szabadka–Bácsalmás–Baja vasúti összeköttetés megteremtése – Délvidéki álom – vagy ébredés? | Korszerű vasútvonallá épülhet ki (konferencia Bácsszőlősön)
Várjuk az egyes vonalak híreit az összefogás, a 'networking' érdekében!
| Impresszum