Magyar | Deutsch | English
Kezdőlap || Vonatvárás | GYIK | Kiállunk!! | Háttéranyag | Dokumentum, kapcsolat || Vonalaink
Vonatváró Bejárók Aktív vonatvárás Hódmezővásárhely–Makó

Két jelentős alföldi város korszerű összeköttetése !?

Kapcsolattartó:
Batka Roland
rbatka[k]vipmail hu
+36-30/9001151

130: Hódmezővárárhely-Makó

Már 2007-ben megkongatták a vészharangot a vonal felett, ám egészen a tavalyi évig egyben maradt a 144 kilométeres vonal egésze, s csak a menetrendváltással csonkolták le az utolsó 34 kilométert – ami ráadásul a végpontján, Makón kiválóan csatlakozott a Békéscsaba–Újszeged (és viszont) vonatokhoz. Ahogy az északkeleti 113-as vonalon, így innen is nem olyan régen volt közvetlen budapesti gyorsvonat – ráadásul minden nap, igaz, ehhez 2004-ig kell visszalapozni a menetrendekben. A vonalon a köztes állomások többségén (Földeák és hazánk leghosszabb nevű állomása, Hódmezővásárhely-Ipartelepek kivételével) utascsere alig zajlott, ám a Makó és Hódmezővásárhely közti forgalom, valamint a jó csatlakozásokra épülő alföldi hálózat szenvedi el leginkább a szüneteltetést.
A vonalszakaszon – a környéken épülő M43-as autópálya miatt – élénk teherszállítás folyik, így a pálya folyamatos használata megakadályozza, hogy fémtolvajok dézsmálják meg a síneket, ami itt is növeli az újraindítás esélyeit, amire a fentieket összegezve jó esély van. Erre és a térségi vasúti összeköttetések modernizálására a közúti fejlesztések láttán égetően szükség lenne. Következetes közlekedés- és éghajlatvédelmi politika esetén egy gyorsforgalmi útfejlesztés átadása előtt kerülne megerősítésre a térség közösségi alternatívája, mert egy új vagy javított közúti összeköttetés növeli az autós és kamionos forgalmat, de jóval nagyobb mértékben, ha nincs versenyképes közösségi közlekedés.

Blogbejegyzés - itt hozzá lehet szólni a fenti szöveghez!

Vissza a Vonalaink oldalára

Tovább a "Várjuk a vonatokat" nyilatkozatra